×
Utwórz nowy artykuł
Wpisz tutaj tytuł strony:
Obecnie mamy 67 artykułów na Harry Potter: Magic Awakened Wiki. Wpisz nazwę artykułu powyżej, lub utwórz jeden z artykułów wymienionych tutaj!

    Harry Potter: Magic Awakened Wiki
    Stub-icon.png
    Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
    Harry Potter
    Harry Potter.png
    Informacje biograficzne
    Data urodzenia 31 lipca 1980 (czwartek)
    Status krwi Półkrwi
    Tytuł(y) Sekretarz WESZ
    Lider GD
    Szef Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów
    Wygląd zewnętrzny
    Gatunek Człowiek
    Płeć Mężczyzna
    Kolor oczu Zielone
    Kolor włosów Czarne
    Zdolności magiczne
    Różdżka Ostrokrzew, 11", pióro feniksa
    Bogin Dementor
    Patronus Jeleń
    Pozostałe
    Rodzina
    • James Potter (ojciec)
    • Lily Potter (matka)
    Przynależność
    • Hogwart
      • Gryffindor
      • Gwardia Dumbledore'a
      • Reprezentacja Gryffindoru
      • Stowarzyszenie WESZ
      • Klub Ślimaka
    • Zakon Feniksa
    • Ministerstwo Magii
      • Biuro Aurorów (2007–)

    Harry James Potter (ur. 31 lipca 1980) – brytyjski czarodziej półkrwi i jeden z najsłynniejszych czarodziejów współczesnych czasów. Jedyne dziecko i syn Jamesa i Lily Potterów. Jego narodziny zostały przyćmione przez przepowiednię, według której chłopiec urodzony pod koniec siódmego miesiąca posiadłby moc unicestwienia Lorda Voldemorta, najpotężniejszego i budzącego postrach czarnoksiężnika na świecie. Po tym, jak połowa przepowiedni została przekazana Voldemortowi przez Severusa Snape'a, Harry został wybrany jako cel ze względu na jego liczne podobieństwa do Czarnego Pana. To z kolei spowodowało, że rodzina Potterów zaczęła się ukrywać.

    Historia[edytuj]

    Voldemort po raz pierwszy próbował obejść przepowiednię, gdy Harry miał rok i trzy miesiące. W październiku 1981 roku zamordował rodziców Harry'ego ukrywających się przy pomocy zaklęcia Fideliusa w Dolinie Godryka, ale nieudana próba zabicia Harry'ego doprowadziła do pierwszego upadku Voldemorta. To z kolei oznaczało koniec Pierwszej Wojny Czarodziejów, a Harry był odtąd znany jako „Chłopiec, który przeżył”, ponieważ jako jedyny przeżył mordercze zaklęcie, ponieważ był magicznie chroniony przez ofiarę swojej matki. Zgodnie z warunkami przepowiedni, ten zamach na jego życie ustanowił go jako nemezis Voldemorta.

    Jedną z konsekwencji poświęcenia Lily było to, że jej osierocony syn musiał być wychowywany przez jej jedyną żyjącą krewną – jego mugolską ciotkę Petunię Dursley i jej męża, wuja Vernona Dursleya. Będąc pod ich opieką, byłby chroniony przed Lordem Voldemortem dzięki zaklęciu więzów krwi, które nałożył na niego Albus Dumbledore. Ten potężny urok chronił go, dopóki nie osiągnął pełnoletności lub nie nazywał już domu swojej ciotki swoim domem. Z powodu niechęci Petunii do jej siostry i jej magicznych zdolności, Harry dorastał maltretowany i zaniedbywany.

    Na krótko przed jedenastymi urodzinami Harry'ego Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie próbowała wysłać mu list, i mimo że Vernon Dursley ostatecznie podjął decyzję o tymczasowym opuszczeniu ich rezydencji przy Privet Drive 4, aby uniknąć listów, jego próby ostatecznie poszły na marne. W swoje jedenaste urodziny Harry dowiedział się od Rubeusa Hagrida, że jest czarodziejem, a następnego dnia Hagrid zabrał chłopca od Dursleyów na ulicę Pokątną. To tutaj Harry wypłacił część swoich pieniędzy z Czarodziejskiego Banku Gringotta, dostał od Hagrida śnieżnobiałą sowę, Hedwigę, a także kupił też swoje przybory szkolne. Harry zaczął naukę w Hogwarcie w 1991 roku. Mimo że Tiara Przydziału mówiła mu, że dobrze poradziłby sobie w Slytherinie, to ostatecznie wzięła pod uwagę zdanie Harry'ego i przydzieliła go do Gryffindoru. W czasie nauki szkolnej zaprzyjaźnił się z dwójką innych Gryfonów – Ronem Weasleyem i Hermioną Granger oraz został najmłodszym szukającym w swoim stuleciu. Wykazał się również niezwykłym talentem w zakresie obrony przed czarną magią.

    Ciasteczka pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.

    Ostatnie zmiany

  • Cornelia • 18 godzin temu
  • Cornelia • 1 dzień temu
  • Cornelia • 1 dzień temu
  • Cornelia • 1 dzień temu
  • Ciasteczka pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.