×
Utwórz nowy artykuł
Wpisz tutaj tytuł strony:
Obecnie mamy 29 artykułów na Harry Potter: Magic Awakened Wiki. Wpisz nazwę artykułu powyżej, lub utwórz jeden z artykułów wymienionych tutaj!

    Harry Potter: Magic Awakened Wiki

    Harry Potter: Żywa Magia

    Logo

    Harry Potter: Żywa Magia (ang. Harry Potter: Magic Awakened) – mobilna gra dostępna na systemy iOS i Android. Jest to połączenie gry fabularnej i karcianej, a jej historia rozpoczyna się dziesięć lat po bitwie o Hogwart.

    Gra została opracowana przez Warner Bros. i NetEase pod patronatem Portkey Games i została po raz pierwszy ogłoszona 30 października 2019 roku. Została wydana w regionie Chin kontynentalnych, Hongkongu, Makau i Tajwanu w dniu 9 września 2021 roku[1]. Światowa premiera gry odbędzie w 2022 roku[2]. Od 6 do 29 lipca 2022 trwały światowe testy beta.

    Opis fabuły[edytuj]

    Dziesięć lat po legendarnym zwycięstwie Harry'ego Pottera nad Lordem Voldemortem w bitwie o Hogwart[3] młody mugolak otrzymuje niespodziewaną wizytę od Rubeusa Hagrida, który przybył, by dostarczyć list akceptacyjny do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Hagrid opowiada o istnieniu świata czarodziejskiego i prowadzi go na ulicę Pokątną, gdzie kupują niezbędne przedmioty na pierwszy rok. Jednak po przybyciu, gdy jeden z pierwszoroczniaków, Ivy Warrington, tajemniczo znika po ceremonii przydziału. Gracz rozpoczyna więc swoje liczne przygody w Hogwarcie, próbując odnaleźć Ivy.

    O grze[edytuj]

    Twoja podróż mająca na celu poznanie tajników magii się rozpoczyna! Otrzymujesz szansę na naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. W tej nowej karcianej grze fabularnej tocz emocjonujące pojedynki na żywo w grze wieloosobowej, odwiedzaj olśniewające sklepy na ulicy Pokątnej, rozwiązuj tajemnice, przemierzając szkolne korytarze, graj w quidditcha, tańcz na balu i odkrywaj Zakazany Las i nie tylko.

    Zbierz ponad 80 kart zaklęć do swojej księgi zaklęć. Rozwijaj karty i twórz talie, dopasowując je do swojego stylu gry i staw czoła wszelkim wyzwaniom. Przeciwstawiaj się zaklęciom przeciwników w pojedynkach PvP i awansuj w klasyfikacji Klubu Pojedynków!
    Przemierzaj korytarze Hogwartu lub lataj nad szkołą na miotle! Doskonal swoje magiczne umiejętności na zajęciach z innymi czarodziejami i czarownicami: naucz się nowych zaklęć, spróbuj swoich sił we wróżbiarstwie, ćwicz obronę przed czarną magią, sprawdź swoją wiedzę na temat historii magii i nie tylko.
    Sprawdź swoje umiejętności i strategię w ekscytujących pojedynkach 1 na 1 lub 2 na 2. Skompletuj swoją talię, zabierz ze sobą towarzyszy i wejdź do Klubu Pojedynków. Sprytne ustawienie swojej czarownicy lub czarodzieja, strategiczny wybór kart i współpraca drużynowa, mogą zmienić przebieg pojedynku!

    Ucz się subtelnej, a jednocześnie ścisłej sztuki przyrządzania eliksirów. Stawiaj czoła niewypowiedzianym niebezpieczeństwom i zbieraj składniki w najbardziej tajemniczych zakątkach Zakazanego Lasu. Łącz je ze sobą, by tworzyć eliksiry przywracające ci zdrowie lub wyostrzające twój intelekt oraz zmysły.

    Uspakajaj rozeźlone hipogryfy dzięki swoim magicznym umiejętnościom. Korzystając z pomocy przyjaciół, trzymaj w ryzach hordy gnomów. Unikaj płomieni rogogonów węgierskich. Jednak nie lękaj się… niektóre fantastyczne zwierzęta będą po twojej stronie!
    Weź udział w Ceremonii Tiary Przydziału zaraz po przybyciu do Hogwartu. Czy pójdziesz ścieżką odwagi, mądrości, ambicji czy lojalności? Spędzaj czas w pokoju wspólnym z innymi członkami Domu, noś swoje kolory z dumą i pomóż w zdobyciu Pucharu Domów!
    Wstąp na boisko do quidditcha, aby doświadczyć drużynowej przygody! Mimo że to sesja treningowa, zdobywaj punkty, jak w prawdziwym meczu. Unikaj przeciwników i mknij przez boisko na miotle, aby strzelić gola. Niech wygra najlepsza drużyna!

    Rozgrywka[edytuj]

    Gracze mogą dostosować swoją postać, wybrać swój dom w Hogwarcie, uczęszczać na lekcje, zwiedzać Hogwart i dołączyć do Klubu Pojedynków. Jednak główną rozgrywką w Żywej Magii jest RTS oparty na kartach, w którym zaklęcia mają postać kart, które można uzyskać poprzez różne sposoby.

    Poza pojedynkami karcianymi i lekcjami w Hogwarcie gra zawiera również Social Club umożliwiający grę rytmiczną, a także mecze quidditcha oparte na interaktywnej mechanice tap-to-dodge. Dostępne są również zawody międzydomowe. Konkurencje odbywają się dwa razy dziennie, od pojedynków po wyzwania grupowe.

    Poza główną linią fabularną dostępne są także zadania dodatkowe.

    Tworzenie postaci[edytuj]

    Jedną z opcji w grze jest możliwość personalizacji wybranej przez Gracza postaci. Podstawowym zestawem jest różdżka, sowa, miotła, a także ubrania: szaty w kolorze domu, szalik, Prefect Material, Tailored Wizard's/Witch's Frock i podstawowe cechy wyglądu, które można zmienić u Madam Malkin. Dodatkowe ubrania bądź przedmioty są możliwe do zakupu przez wydanie waluty z gry. Niektóre z nich dostępne są przez limitowany czas.

    Interfejs gracza[edytuj]

    W lewym górnym rogu gracz ma dostęp do mapy, dzięki której może przenosić się do różnych lokalizacji i aktywnych zadań lub zajęć. Przez ikonę plecaka ma dostęp do aparatu, eliksirów, livestreamu oraz osiągnięć, a także kompedium i ustawień. Przez ikonę księgi zaklęć gracz ma dostęp do kart i budowy swojej talii. Przez kolejną ikonę kolekcji gracz ma dostęp do kilku rzeczy: Moje Info, Sowa, Różdżka, Strój, Miotła oraz Fantastyczne Zwierzęta, a także można przejść do swojego Collection Room.

    Eliksiry[edytuj]

    Osobny artykuł: Eliksiry

    Przez gablotkę gracz ma dostęp do swoich eliksirów i składków, a także kociołka, dzięki któremu morze warzyć eliksiry. Ma także możliwość dzielenia się eliksirami i składnikami ze współlokatorami ze swojego dormitorium. Każda osoba może pobrać maksymalnie 10 przedmiotów z gablotki na dzień.

    Stroje[edytuj]

    Osobny artykuł: Stroje

    W grze istnieje do zdobycia wiele różnych zestawów strojów. Każdy z nich dostępny jest w dwóch wariantach: męskim i żeńskim. Stroje można nabyć i zmienić w sklepie Madam Malkin. Stroje można zmieniać także przez ikonę kolekcji.

    Karty[edytuj]

    Osobny artykuł: Lista kart z gry

    Gracz może stworzyć talię z otrzymanych kart przez księgę zaklęć. Dodatkowo częścią talii są 3 Companions, a także echo.

    Miejsca[edytuj]

    Osobny artykuł: Lokalizacje

    Gracz może poruszać się po kilku lokacjach:

    • Dormitorium – sypialnia, którą gracz może współdzielić z trzema innymi zaproszonymi graczami. Muszą oni jednak należeć to tego samego domu, co gracz.
    • House Team
    • Gabinet dyrektora
    • Klasa Wróżbiarstwa
    • Pokój wspólny Gryffindoru
    • Pokój wspólny Ravenclawu
    • Klasa Zaklęć
    • Biblioteka
    • Korytarz
    • Klasa OPCM
    • Klasa Transmutacji
    • Klasa Historii
    • Wielka Sala
    • Główna Wieża
    • Pokój wspólny Hufflepuffu
    • Kuchnia Hogwartu
    • Pokój wspólny Slytherinu
    • Klasa Eliksirów
    • Klasa Mugoloznawstwa
    • Book with no Name
    • Social Club
    • Klub Pojedynków
    • Tereny poza zamkiem
    • Zakazany Las
    • boisko do quidditcha
    • Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje
    • Tajemniczy wózek
    • Czarodziejskie dowcipy Weasleyów
    • Bank Gringotta
    • Sowi Urząd Pocztowy
    • Sklep Ollivanderów
    • Markowy sprzęt do quidditcha

    Waluty w grze[edytuj]

    W grze dostępne są trzy rodzaje walut: złoto, klejnoty oraz starstones.

    Dostępne do zakupu
    Złoto
    Gold Icon.png
    Klejnoty
    Gems Icon.png
    60
    300 680
    1280 Gems Icon.png
    1280
    3280 6480
    Starstone 60 300 680 1280 3280 6480

    Postacie[edytuj]

    Osobny artykuł: Postacie

    Przypisy

    Linki zewnętrzne[edytuj]

    Ciasteczka pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.

    Ostatnie zmiany

  • Cornelia • 13 dni temu
  • Cornelia • 3 miesiące temu
  • Cornelia • 3 miesiące temu
  • Cornelia • 3 miesiące temu
  • Ciasteczka pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.